onsdag 6. mai 2009

Flere planter i jorda - Det minker på kassene

Nå er det travle tider utendørs :) Hjem fra jobb, smelle sammen noe raskt til middag og deretter UT!!! Selv om det blåser en del og er litt surt, er det fint å være ute, bare man kler seg litt. Holder gjerne på til 9-10 tiden. Da er det på tide å komme seg i hus og ta en dusj, før det er natta.

Nå har jeg plantet det aller meste av stauder fra gamlehagen. Kun noe rask som står igjen i ei kasse. Alle Hostaene plantet jeg i dag og Georginene har fått jord på "beina" ;) Finner Hosta både her og der på tomta. Tror jeg kanskje skal flytte alle sammen til bedet ved parkerings-/snuplassen. Der står det en god del fra før av + at jeg plantet mine 12-14 små planter der. Tror det kan bli et ypperlig Hostabed, ispedd litt annet som allerede står der.

Har begynt så smått på en ny Brugmansia-blogg, hvor planen er å legge inn et innlegg for hver av sortene jeg har, med beskrivelse og vurdering. Har ikke fått inn mer enn 2-3 stykker ennå, men mer kommer, bare tiden strekker til ;) Har forsøkt meg med en albumløsning tidligere, men det ble bare plunder så lenge jeg skulle ha den som et integrert album sammen med de andre albumene mine. Dessuten er det mye greiere med en slik bloggløsning, hvor folk kan legge inn kommentarer på de enkelte plantene :)
Skal gjøre litt med layout m.m. men det også får bli en regnværsdag ;)

Ellers har jeg allerede funnet ut at tomta her er litt for liten ;) Bak hekken, på sydsiden av huset er det ei dump, som lett kunne blitt en flott dam. Det ville sett helt naturlig ut, med bare små justeringer av terrenget. Problemet er bare at det ikke er vår tomt :( Når jeg blir rik skal jeg spørre grunneieren om å få kjøpt et område bak der.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar