onsdag 20. mai 2009

Det som ikke er stjålet eller kastet......

Jeg har i lengre tid lett etter 6 pakker med div. knoller som jeg kjøpte hos Mester Grønn sent i vinter, midt i flytteprosessen. Det var 2 Arisaema, 2 Amorphopallus og 2.... husker ikke ;) Jeg har i hvert fall lett høyt og lavt og alle tenkelige og utenkelige steder. Visste at jeg hadde hatt dem etter flyttingen, men var altså ikke kar om å finne dem. Til slutt gav jeg opp og kjøpte noen nye, som er plantet for litt siden.
I går drev gubben og pakket til MC-tur og i sin jakt på soveposer og liggeunderlag, lette han også på mer eller mindre utenkelige steder ;) Soveposene fant han ikke der og da, men jammen meg fant han knollene mine, i en eske, sammen med noe rot fra kjøkkenet, som hadde havnet under et stort bord i kjellergangen :) Jeg skjønte med en gang hva det var, da han kom ut, med et lurt glis, med hendene bak på ryggen.

Det skal sies at soveposene også dukket opp, der jeg foreslo at de kunne være, så litt takk for hjelpen fikk han ;)

Knollene er nå i jorda. Så da gjenstår det bare å se om de fortsatt lever. Det så lovende ut, med tegn til spirer på alle sammen :)

5 kommentarer:

  1. Høres kjent ut det der. Mangler å finne ymse jeg også, både frøposer og bunadsko, det ender vel at jeg finner spirende bunadsko tenker jeg.
    Har ikke fått "vært med på" flyttinga di så nå må jeg gå tilbake i bloggen din her å se. Nyssgjerrig sjø. =))

    SvarSlett
  2. Ligger strødd en del kommentarer av meg nedover i bloggen din. =)
    Grattis med butikken din. Min engler er døde så det kom som bestilt gitt. Gleder meg til det dukker opp noe der.=))

    SvarSlett
  3. Du må nok vente til neste vår hvis du skal ha Brugmansia stiklinger. Nå har jeg mer enn nok med å ta vare på alle plantene mine, før de før av mishandling og dårlig jord :-\ Håper og tror utvalget vil være en del større til våren igjen.

    SvarSlett
  4. hehe, det er ett og ett halvt år siden vi flyttet, jeg finner fremdeles ting på mystiske steder... (men det er heldigvis ikke så mye levende da)

    Flott at de har klart seg :)

    SvarSlett
  5. Den som venter på no godt venter aldri forgjeves=)

    SvarSlett