fredag 22. mai 2009

Det lønner seg å handle stort ja.

Har vært på tur til Gartnersenteret i Lier i regnværet i dag. Det var jo uansett ikke utevær, så da fant jeg ut at dette var dagen å få handlet inn litt gjødsel og potter. :)
Konklusjonen er at det lønner seg å handle stort. Jeg kjøpte bl.a. en 25 kg. sekk med langtidsgjødsel og betalte ca. 1150,- for den. Tilsvarende gjødsel i 750 g. eske på et hagesenter i nærheten kostet 150,- . Et lite regnestykke viser at jeg betalte ca. 46 kr. pr. kg. mens i hagesenteret kostet det ca. 185 pr. kg. Det er ca. 4 ganger så mye det, for samme varen.

Mens jeg allikevel var på de kanter, kjørte jeg innom Amkjers og hentet Bouganvilleaen hun har passet på for meg i vinter. Den kommer fra Orchis i Portugal og er en takk for Brugmansiastiklinger som han fikk av meg på nyåret :) Etter kyndig pleie av Amkjers står planten nå i blomst. Gleder meg til å nyte den utover sommeren. Bare det blir litt varmere i været. Med på lasset hjem, ble også 4-5 andre potter med exotica. Takk til Amkjers for nye spennende planter til samlingen :) Ikke mye som minner om sommer nå. 10 grader og regn, regn, regn :( Heldigvis melder de bedre i morgen og søndag, slik at det er mulig å få gjort noe fornuftig ute :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar