onsdag 8. juni 2011

Ferdig plantet foreløpig i hvert fall

Helgens prosjekt med rosehage (litt blandingshage da) ;-) ble ferdigstilt i går kveld. 24 liljer, Karpatklokker og noen Heuchera/Heucherella/Tiarella kom på plass. Nå får det være nok i disse bedene foreløpig. Ting får vokse seg litt til først, bortsett fra at det skal noen flere roser på plass, før jeg skal si meg fornøyd med dette området for i år.



Dette er sydveggen, eller mer korrekt sydsydøstveggen, før og etter. Her er det sol fra tidlig om morgenen til ca. kl. 5 om ettermiddagen. Jeg må ha et espaljè til, over det til venstre. Hvis noen lurer er det 1 stk. Clematis the president som klatrer her. Den ble klippet helt ned i fjor våres og er nå i ferd med å ta fullstendig av.


Det var grått og litt dårlig lys i går kveld, så bildet ble ikke så bra, men det gir et inntrykk av forandringen i hvert fall :-) Gubben er til og med fornøyd med "rullestolrampa". Den ble testet i dag, når han klipte plenen. Her mangler jeg fortsatt 8-10 roser, som får komme litt etter litt.

Alt i alt veldig fornøyd med egen innsats og at jeg er ferdig med årets 2. litt større prosjekt. Det første var bedet i nordveggen, hvor jeg plantet utelukkende planter fra Darwinimporten. Der har det begynt å vokse seg til litt og så langt ser det bra ut, selv om jeg mistenker at noen Hosta er feilmerket. Får forske litt på det, når de har vokst seg litt mere til.

Må bare vise fram den første og eneste trepeonblomsten jeg får i år. Planten kjøpte jeg i Gøteborg for 2 år siden, men navnet har jeg mistet.

2 kommentarer:

  1. Godt jobba! Kjempefint hos dere.
    Rullestolrampe kan jo bli nyttig før man vet ordet av det. :)
    Håper forresten det ble noe av plantene jeg sendte.

    SvarSlett
  2. Extreme makeover det der. Kjekt å få rydde slik ved trapper. Ekkelt når det er ustelt der.
    Rullsestol rampen var genial.Skulle nok hatt noe slik her og.
    Nydelig trepion.:)

    SvarSlett