mandag 18. januar 2010

Sesongen er i gang - de første frøene i jorda

I går ettermiddag benket jeg meg på gulvet på planterommet, med frø, potter og jord :-) og sådde følgende:

18 forskjellige krysninger av Brugmansia, som hadde ligget i vann 2-3 dager på kjøkkenbenken (ca. 200 frø):-O
Blodbeger
Asarina
Surfinia (gamle frø av en rød)
Camel foot tree (fra frøboksen)

Alt ble vannet godt, dekket med plast og plassert i stuevinduet over radiatoren. Pottene med blodbeger ble satt på badegulvet. Noen av brugmansiafrøene viste tegn til spiring allerede FØR de kom i jorda. 2-3 døgn i vann var tydeligvis nok til å sette i gang prosessen. Regner med at de titter opp over jordskorpa i løpet av noen dager :-)

Nå går jeg og venter i spenning på hva jeg får av frø fra STA og konassörsklubben. Begge steder bestilte jeg litt spesielle ting. Håper de kommer snart.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar