torsdag 6. mai 2010

Hvordan gi døgnet flere timer?

I disse dager har døgnet for få timer. Jeg rekker ikke alt det jeg burde gjort. Husarbeid er for lengst prioritert bort og hybelkaninene er i ferd med å innta heimen. Vaskemaskinen rusler og går av og til og haugen med rent, ubrettet tøy begynner å bli formidabel.

Utendørs derimot, skjer det litt :-) Til tross for kald vind og lave temperaturer, velger jeg å holde på ute, framfor å komme ajour innendørs ;-)
Hva jeg holder på med ute? Tja, det er så mangt. Gjødsler litt her, graver litt der og flytter litt både her og der :-) Jeg er litt ustrukturert og i stedenfor å gjøre emg ferdig med en ting av gangen, farer jeg rundt og gjør litt her og litt der.

Det blir dårlig med bilder for tiden. Kameraet vårt er ikke helt friskt, så dermed blir der kjedelige innlegg med mest tekst.

Tirsdag leide vi fliskutter og fikk frest opp hauger og lass med trær og kratt, som gubben felte for litt siden. Nå har jeg et par digre dynger med flis, som jeg nok kommer til å bruke til dekke i enkelte bed, bare de blir litt mer ferdig plantet.

I skrenten har jeg nå fjernet det jeg skal beholde av planter. Luket der det var mulig og gjort klart til sprøyting av resten. Venter bare på en kveld uten vind, slik at jeg ken sprøyte, uten å treffe alt i omgivelsene, som jeg IKKE har tenkt å ta livet av.

Den lille dammen, jeg begynte på i fjor, har jeg utvidet litt og begynt å gjøre klar til et lite sumpområde, hvor jeg tenkte å ha bl.a. Darmeraen jeg fikk av Torunn i fjor. Nå er det snart bare støping av kanter som gjenstår, før jeg kan montere pumpe m.m. og fylle med vann. Må si jeg er veldig spent på om det blir slik jeg ser det for meg. Ser for meg at det blir litt av en jobb å bære fram grus til stien. Her er det nemlig ikke mulig å komme fram med bil, så evt. grus må lastes av et godt stykke unna.

"Tiggetråden" min der jeg spør etter Hosta har gitt resultater. Flotte byttepakker fra både Selma og Berit, har resultert i 20 potter med Hosta, som venter på at jeg skal få klargjort veikantene til planting. I tillegg bestilte jeg bl.a. 12 Hosta fra Hageglede, da de hadde 50% avslag her om dagen. Fikk mail i dag om at plantene blir sendt i løpet av et par dager. Har også et par andre avtaler om bytte, så det blir nok flere planter til prosjektet snart :-)

I helgen må jeg prioritere pakking og sending av bestillingene fra BlomsterKnatten. Satser på å få sendt alt mandag formiddag. Da bør det være fremme senest onsdag.

Forøvrig lider jeg av "nyplantevegring" for tiden. Alt jeg har kjøpt så langt i år, står fortsatt i potter, bortsett fra den lille blå Primulaen, som kom i jorda nesten med en gang. Camelia, Wisteria og Saxifraga lever potteliv. I dag kom pakken fra importen på Hepaticaforumet også. 3 Hepatica, 2 Helleborus og 2 Cyklamen coum. Flotte planter, til tross for lang og tidkrevende transport. De må nok også leve potteliv i noen dager, fram til jeg får bestemt meg for hvor de skal stå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar