fredag 14. mai 2010

Er dette våren - endelig?

I går kom aldri gradestokken noe særlig over 5-6 grader. Det var grått og litt vind. Med andre ord, ingen dag det fristet å gjøre noe særlig utendørs. Så bortsett fra noen timer med hyggelig drivhusbesøk av Sagae og graving av litt bytteplanter til henne, holdt jeg meg innendørs.

Det må ha skjedd noe med været i løpet av natta. Da jeg stod opp litt før åtte, var det allerede over 9 grader ute, lett skydekke og forsiktige løfter om en fin dag. Nå kl. 9.00 har det steget til over 11 grader og sola titter fram mellom skyene. YR melder mer eller mindre grått og litt sol framover og temperaturer mellom 8 og 15 grader den kommende uka.
Jeg velger å tro at det er dette vi har ventet på og at det nå er slutt på kuldegrader om natta og isvind fra nord. Hageklærne er på og jeg skal straks ut og bære ut Engletrompeter fra garasjen, til ny herding i nordveggen.

Vurderer en liten ekspedisjon til Rom i dag, men fornuften sier at jeg heller bør bli mer ferdig ute her først. Gjenstår å se om det er fornuften eller lysten som vinner ;-)

Ha en fin dag :-D

1 kommentar:

  1. Tusen takk for i går. Alle plantene er kommet i jorda, og bringebærene har fått en omgang med håndkse trikset ditt.

    SvarSlett