tirsdag 6. oktober 2009

Masse planter i jorda og pakker på vei

I går ettermiddag utsatte jeg middagen, for å kunne benytte meg av dagslyset, startet turboen og begynte å plante stauder. 4 av 6 kasser fikk jeg tømt i løpet av et par timer. Talte 45 tomme potter etterpå :) Som vanlig er nok ikke plantingen så veldig godt planlagt, men jeg har da forsøkt å se LITT på form og farge, underveis ;)
Nå gjenstår 2 fulle kasser med planter som passer best i grusbed/fjellhage. Disse er jeg redd må bli stående i pottene i vinter. Blir ikke tid til å få ferdig noe grus/sandbed på denne siden av vinteren.

SÅ vidt meg bekjent er det nå på vei pakke med løk fra Jensen og Cypripedium fra Oddvar. I tillegg går jeg og sikler på noen flere Cypripedium, men foreløpig har jeg klart å holde meg i skinnet ;) Neida, sesonger er ikke HELT over ennå :)

I løpet av uka regner jeg med å få i hus de fleste Engletrompetene. Gubben har tilbudt seg å hjelpe meg litt, slik at jeg slipper få så skrekkelig lange armer :) Når det er gjort er det vel bare å rydde sammen utemøbler, og andre løse deler og stenge hagen for i år :( Brøytestikk er på plass rundt gårdsplasssen og vi er klare for det som måtte komme av snø og kulde.

3 kommentarer:

  1. Himmel og hav......nå stiger misunnelsen til uante høyder. Vi har tele i jorda og snø på bakken.
    Cypripedium er flotte planter :)

    SvarSlett
  2. Det blir neppe noe tele å snakke om her, før om en måned eller 2. De siste årene har ikke vinteren kommet skikkelig før i siste halvdel av desember, heldigvis :-) Jeg har dermed fortsatt litt tid å gjøre på, men det blir tidlig mørkt og der er jo ikke like hyggelig å holde på ute i 5-6 varmegrader, som det er når sola skinner og gradestokken viser 20 og mer :-)

    SvarSlett
  3. planterommet ditt må jo bare være en oase om vinteren, eller kanskje mest pinneskog? Uansett, godt å se at andre får puttet ting i bakken, det gir håp til meg og....

    SvarSlett