søndag 25. oktober 2009

Den store drivhusbyggehelgen.......

.... vått, kaldt og sølete, men drivhus ble det :d

Startet lørdag morgen ca. kl. 09.30 og innen klokken var kvelden, var skjelettet oppe.


Vi trengte noen kaffepauser underveis, for å tine opp frosne fingre, men været til tross, en effektiv og spennende dag.
Alt gikk veldig smertefritt, bortsett fra noen minutter hvor gubben trodde jeg hadde tatt feil av vegg- og takprofiler ;) Da kom det noen mindre pene gloser. Heldigvis, oppklarte vi mysteriet FØR vi begynte å demontere igjen. Jeg hadde IKKE tatt feil :)

Startet på igjen i morges. Nå var det kanalplatene som skulle til pers. Det regnet ennå mer i dag enn i går. Stillongs, ullgenser og regndress var et must :(

Kun avbrutt av hyggelig kaffebesøk i ettermiddag, ble vi ferdige med alle plater og lister utvendig. Også i dag før det ble mørkt (og det var jo jæ*** tidlig, etter at vi stilte klokka i natt)


Ett til, tatt innvendig:

Det innerste, lille rommet skal brukes til oppaling av småplanter om våren, mens det store rommet er til vinterlagring av Brugmansia, Fuchsia og andre sartinger som ikke tåler vinteren ute :)

Nå gjenstår litt arbeid inne, samt å få lagt inn strøm. Vann må vente til våren igjen. Får klare meg med et par digre dunker i vinter, som jeg får sørge for å fylle opp når det ikke er så veldig kaldt. Planter i dvale trenger heldigvis ikke så mye vann.

Jeg gleder meg ubeskrivelig til å begynne å flytte inn. Arbeidsbord er ordnet, lampene ligger klare i garasjen og møbler og radio til kosekroken har jeg også stående :) Trenger vel litt hyller o.l. men det får komme litt etter litt. Må først se hva jeg får plass til og hvordan jeg skal møblere.

7 kommentarer:

  1. Kjempeflott drivhus du har fått deg. Gratulerer! Virkelig imponert over hvor raskt dere har fått det opp. Her får du mye god plass til plantene dine.

    SvarSlett
  2. Så flott et drivhus da. Gratulerer!

    SvarSlett
  3. Imponerende arbeid i regnværet og for et flott drivhus!
    Blir spennende å følge med videre, når huset blir tatt i bruk...

    SvarSlett
  4. Det var et usedvanlig standsmessig drivhus!

    SvarSlett
  5. Så flott det ser ut! Dette blir bra.

    SvarSlett