tirsdag 23. desember 2008

Dagen før dagen - nesa i en klut

Det meste er heldigvis rimelig under kontroll. Stua er julepyntet, kun juletreet og duk på salongbordet gjenstår. Frysa er full av godsaker, både søtt og salt og gavene er i hus. Formen er forhåpentligvis på oppadgående etter noen dager med nesa i en klut "snufs". Ikke akkurat hva jeg ønsket meg i julepresang, men det går heldigvis over igjen. Ble litt redusert fart på meg i helgen og jeg har justert ned noen krav til rengjøring m.m. Det blir helt sikkert en fin jul, selv om ikke vinduene er helt nypussede ;)
Nettopp hjemkommet etter en liten butikktur for å få i hus litt brød, melk og pålegg til juledagene. Deilig å få tatt det nå, før det blir storinnrykk i butikken utover ettermiddagen. Nå står rundstykkedeigen til heving. Kjøleskapet buler i alle retninger, bajonneskinka står på ovnen og trekker og jeg unner meg 5 minutter :)

Salgsoppgaven for huset er ferdig og lagt ut på nett. Annonsering og visning blir ca. midt i januar. Så da er det bare å krysse fingrene og håpe det beste. Alle vi snakker med mener dette huset bør være greit å selge. Med leieinntekter fra 2 leiligheter blir kostnadene overkommerlige for de fleste. Selv nyetablerte bør kunne komme utav det med en OK månedsutgift. Nå går jo renta vesentlig ned også, så vi håper det beste. Drømmen er å selge etter de første 2 visningene i januar, men vi er for så vidt forberedt på at det vil ta litt lenger tid enn som så. Det er uansett lov å håpe :)

Nå lar vi hus være hus og skal kose oss i jule og nyttårsdagene, sammen med venner og familie. Skal ikke på jobb før 5. januar :)

God jul alle sammen og takk for det gamle året :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar