torsdag 13. november 2008

Det går framover med forberedelsene

De siste dagene har det vært ting innendørs som har fått oppmerksomheten. De løse flisene i gangen er fjernet og erstattet av laminat :) Riktig så pent ble det. I går begynte vi på yttergangen og trappa. Også der er det gulvet som står igjen etter at jeg malte i fjor høst (eller var det i forfjor). Fikk skjært klar alle bitene med belegg. Gubben stok de store, mens jeg skar ut trappetrinnene. Heldigvis hadde vi spart på det gamle belegget, så jeg brukte de som mal når jeg skar nye trinn. Utrolig hvor stor forskjell det gjør på inntrykket med et nytt, pent belegg, kontra et gammelt og skrekkelig slitt. Riktig så pent blir det.

Tidligere i uka vasket vi ned tak og vegger på kjøkkenet. Faktisk ikke SÅ møkkete som jeg trodde det var. :) Så nesten ikke forskjell i taket før og etter vask. Taket er faktisk ikke malt på snart 5 år *rødme* Malte det med baderomsmaling da jeg flyttet inn i 2004. Virker som om skitten ikke fester seg i den malingen, på samme måten som i annen typisk takmaling. Den er lett å vaske og ikke gulner den noe større heller. Taket er faktisk like fint nå som det er nyvasket, som det var da det var nymalt for snart 5 år siden. Og det skal nevnes at vi er 2 stk. storrøykere i huset.

I kveld skal vi på Bjørn Eidsvåg konsert :) Så da blir det ikke noe jobbing hjemme. Deilig å unne seg litt avbrekk i det daglige.

Jeg er fortsatt ikke ferdig med å grave opp planter. I morges var det -4 grader :( og antakelig en liten skorpe på jorda igjen, men de melder 7-9 varmegrader i kveld og fortsatt mildt framover. Får prøve å få tatt en siste innsats i helga. Det henger over meg og jeg får neppe ro i sjela før jeg kan si at jeg har tatt opp det jeg vil ha med meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar