mandag 27. oktober 2008

Nervepirrende tider, men hagen er stengt for sesongen

Lenge siden sist nå. Det skjer mye for tiden og jeg må tilstå at nervene er litt i helspenn i forhold til det som skjer ;) Nærmere forklaring følger når ting er avklart:)

Hr. Frost har vært på besøk noen ganger nå og jeg har endelig fått absolutt alt som skal i hus, ned i kjelleren. Noe i lyst rom og mye i et kaldere, mørkt rom. Fortsatt er det alt for varmt i begge rommene, men det bedrer seg vel etterhvert som temperaturen faller utendørs. I det mørke rommet har jeg 12-14 grader, mens det lyse ligger jevnt på 18-20. De som står mørkt vokser fortsatt og lager masse blekt bladverk. De som står lyst blomstrer og vokser så det holder :)
En del av stiklingene jeg satt tok (heldigvis) kvelden ganske raskt, men mange ser fortsatt friske og fine ut. Regner med at en del i hvert fall vil sette røtter i løpet av vinteren.

Ute har vi raket, klippet ned litt og ryddet vekk hagemøbler, putekasser, potter og redskap. I går benyttet vi finværet til å få vekk et tonn med halvråtne pærer og masse løv. Etterpå ble innkjørsel og uteplass behørig spylt og sopet. Så nå kan vinteren komme for vår del. Det eneste jeg kanskje må gjøre, er å grave opp en del planter, før telen går i bakken. Om jeg må eller ikke avhenger av resultatet i 1. avsnitt ;)

3 kommentarer:

  1. Oi.... Det høres ut som om du skal bytte hage. :)

    SvarSlett
  2. Noe nytt på gang, regner jeg med? Spennende :o)

    SvarSlett