torsdag 11. september 2008

Definitivt høst og snart slutt på hagesesongen

Det er trist, men ikke til å unngå. Høsten er her, med regn, mørke kvelder og lave temperaturer. Oppdaget plutselig, på vei hjem fra jobben i går, at Flittig Lisene i midtrabatten enkelte steder var ødelagte allerede. Trodde ikke temperaturen hadde vært SÅ lav ennå, men da jeg sjekket min/max på termometeret hjemme, så jeg at minimumstemperaturen faktisk har vært nede i 2,4 grader :-O

Jeg har ikke gjort noen som helst forberedelser i fht. å ta inn de flere hundre plantene som må overvintres frostfritt. Håper virkelig temperaturen holder seg litt over 0 i noen uker til. Kommer frosten allerede nå har jeg seriøse problemer. Plantene ser heller ikke ut til å være vinterklare. Mange av Engletrompetene står fulle av knopper og er klare til et skikkelig høstflor. Kan jo ikke begynne å klippe på dem når de er så flotte. Flere av Fuchsiane står også fulle av knopper og blomster. Nei, Hr.Frost får holde seg i ro i noen uker til tenker jeg ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar