søndag 19. juli 2009

Drivhusmontering - grunnarbeidet er i gang

Som nevnt før helga, har vi hatt gravemaskin og lastebil tilgjengelig hele helga. Gubben har gravd og flyttet masser både fredag, lørdag og søndag (etter kirketid da) ;) Fy søren så mye større plass det ble når busker og trær ble borte og underlaget ble tilnærmet flatt :)


Sånn så det ut for noen dager siden.

Først måtte vi bli kvitt all kvist og "små" trær. Utrolig effektiv den fliskutteren. Trær ble til flis i løpet av få sekunder. :)


Her er det som ble igjen av kvisthaugene.


Den store furua måtte vike, selv om den var fin. Den bikket mot der drivhuset skal stå og jeg hadde neppe sovet godt om natten til vinteren, av redsel for at snøen skulle få den til å falle over huset.


Da begynner det å skje ting. Dette bildet er tatt fra toppen av fjellhagen.


Fra en annen vinkel. Jeg skal love at jeg var fram og tilbake noen ganger i løpet av dagen i går. Var spennende å se utviklingen.


Sånn ser det ut i dag. I morgen skal gubben hente X antall lass med pukk og grus og planere ut området.


Tror dette kan bli veldig bra jeg :) Nå har vi målt og merket opp omtrent hvor drivhuset skal stå. Det blir god plass rundt drivhuset og jeg skal nok få plass til både litt beplantning, potter med staudefrø, jordsekker og diverse planterelatert utstyr, uten at plassen blir et "rotehøl".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar