søndag 2. august 2009

Statusrapport etter uværet

Vindens herjinger, natt til fredag, hadde heldigvis ikke gjort annen skade enn å velte en masse potter :) Litt brekk av blader, knopper og et par små skudd, men vesentlig bedre enn jeg fryktet. En av navnesortene har nærmest druknet i alt regnet. Hadde glemt å lage dreneringshuller i murerbøtta :( Den ser stusselig ut nå, men jeg håper den kommer seg igjen. Har tatt jordklumpen ut av bøtta og ser den an noen dager. Enten tørker den opp litt, eller så må jeg bytte jord på hele greia. Det siste hadde kanskje vært det lureste, men jeg evventer litt. Bytte av jord medfører mer uro for røttene.

Bestilte for en tid siden frø til 3 forskjellige Robinia. 2 av frøpakkene kom i posten for noen dager siden. Den 3. var det litt ventetid på. Det var masse frø i hver pakke, så jeg bestemte meg like godt for å så noen frø med en gang. La frøene i vann i et par dager før jeg sådde. Etter 2 dager var det allerede tegn til spiring i potta med Robinia Pseudoacasia :) Snakk om å ha det travelt.

Ellers ser værgudene ut til å ha hørt min bønn om oppholdsvær ;) I går var det deilig sol, mens det i dag er litt mer skyet, men heldigvis fortsatt ingen tegn til regn.

1 kommentar:

  1. Det var godt å høre at det ikke ble noen store ødeleggelser. Nå for vi håpe vi kan få en god sommerperiode igjen før høsten.

    SvarSlett