fredag 14. august 2009

Haglstorm - glad det ikke var hos oss

I går kveld skyet det til med truende skyer og romlende torden rundt Knatten. Jeg gikk og ruslet ute, mens jeg var forberedt på å storme i hus hvis uværet satte inn for fullt. Det kom noen få regndråper og et par kraftige stormkast, før det hele var over og det klarnet opp igjen. Ingen annen skade enn noen store knopper på et par Brugmansia som knakk av da plantene blåste overende :)

I Sandefjord, nærmere bestemt på Vesterøya, derimot hadde vært virkelig vær :(
Haglstorm i Sandefjord

En fruktdyrker har fått ødelagt hele avlingen med epler og plommer. 45 mål med frukttrær ødelagt.
Et ferdigpyntet bryllupsbord (bryllupet står i dag) med tilhørende partytelt ble forvandlet til et katastrofeområde. Partyteltet forsvant i vinden og alt ble vått og rasert.

Kan ikke annet enn å prise meg lykkelig for at ikke min hage var innenfor nedslagsområdet til haglstormen. Håper jeg slipper noe slikt. Ser for meg 140 engletrompeter slått i filler av digre hagl og kraftig vind :(

1 kommentar:

  1. Jeg liker ikke helt utviklingen været tar. Synes det er vel mye ekstremvær. Bra du gikk klar av uværet :-)

    SvarSlett