søndag 16. august 2009

Lite hage, mer innendørs denne helga

Været er fortsatt ikke på min side. I går fikk vi ikke mindre enn 35 mm. regn. Utover kvelden sluttet det å regne, men da kom det vind i steden. Har vært ute et par ganger og rettet opp veltede potter, men nå gidder jeg ikke mer før det har løyet :( De får bare ligge der så lenge. Da blir de i hvert fall ikke mer ødelagt enn de allerede er.
Regnet og vinden begynner å sette sitt preg på hagen. Fortsatt en del som blomstrer, men mye bikker over og legger seg flatt. Tunge våte blomsterhoder gjør at stilkene gir seg over.

Jeg har i hvert fall fått pakket ned en mengde med Saxifraga og Sedum til Sigrid. Blir spennende å se hvordan det "persiske teppet" hennes blir når det får vokst seg til en sesong eller 2. Morsomt å kunne bidra med planter til et slikt prosjekt.

I mangel av hagevær er det mer huslige syssler som opptar tiden ;) Har funnet fram symaskinen og gardinstoff. Først og fremst er det gardiner til gubbens verksted som står på programmet og deretter må jeg vel "få ut finger'n" og begynne på stuegardinene også. Skal sy noen kapper, justere noen lengder på gardinene jeg hadde med fra gamlehuset. Ikke alt som passet rett inn her. Burde vel ha gjort dette for lenge siden, men symaskinen er ikke mitt favorittverktøy ;) Har satt meg som mål at jeg skal være ferdig med stuegardinene før jul :)
Til verkstedet har jeg og jentene kjøpt gardinstoff med motorsykler på og en del ensfarget "kawagrønt". Litt barnslig, men samtidig passende for et lokale hvor det neppe kommer andre sykler enn Kawasaki innenfor veggene ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar