onsdag 12. august 2009

Planter til forumstreffet

De siste dagene har jeg begynt å forberede av hagens overskudd som jeg skal ta med nedover til forumstreffet om halvannen uke :) I og med at mye hos meg er veldig nyplantet og smått i år hadde jeg egentlig ikke tenke å ta med noe særlig. Men så begynte jeg å se på det som har vært i hagen fra før av og enkelte ting er det uante mengder av. Nå har jeg røsket opp og klargjort følgende:

Cordyalis Lutea: 24 potter med små og store planter.
Vinterglans: 16 potter med flere skudd i hver.
Vårkjærminne/Omphalodes Verna: 12 potter med flere skudd i hver.
Bergenia: Ei murerbøtte full av store knoller og skudd.

Selv om jeg har tatt opp en del synes det nesten ikke i bedene. Her må det reduseres betraktelig mer, slik at jeg får frigjort plass til andre planter.

I tillegg begynner det å bli røtter på noen av Brugmansia stiklingene jeg har satt i sommer. Tar nok med meg 4-5 planter til auksjonen. Ikke så store, men slik at de er overkommelige for folk å få med seg hjem, uavhengig av om de kjører bil eller tar fly :)

Selv om jeg antakelig heller burde vært hjemme og montert drivhus den helga, kjenner jeg at jeg begynner å glede meg til treffet. Det blir mitt første forumstreff, men forhåpentligvis ikke det siste. Blir gøy å treffe dere alle :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar