mandag 17. august 2009

Hva jeg bruker og helst ikke bruker

Ser det verserer en liste hvor vi skal føre opp hva vi bruker og ikke bruker av kosmetikk. Ikke akkurat slikt jeg pleier å henge meg på, men OK da, for en gangs skyld. Mitt forbruk av kremer og kosmetikk er særdeles begrenset, så jeg tror nok jeg ligger langt under gjennomsnittet.

Rengjøring: Vann

Ansiktsvann: Brukar ikkje

Skrubb: Clarins Gentle Exfoliator

Maske: Brukar ikkje

Øyenmakeupfjernar: Vann

Dagkrem: L'oreal ... ettellerannet.

Nattkrem: Bruker ikke

Serum: Bruker ikke

Øyenkrem: Bruker ikke

Primer ansikt: Bruker ikke (høres ut som en form for grunning før man skal male)

Primer øye: Bruker ikke

Foundation tradisjonell: Brukes kun til fest. Husker ikke hvilken

Foundation Minerals: Hva er det?

Farga dagkrem: Bruker ikke

Dekkprodukt: Bruker ikke

Laust pudder: Brukar ikkje

Fast pudder: Kun til festbruk. Mirandaprodukt

Rouge fast: Kun til festbruk aner ikke hva jeg har

Rouge krem: Bruker ikke

Highlighter/all-over pudder: Bruker ikke

Bronzer: Bruker ikke

Mascara: Hva jeg finner i butikken når jeg trenger ny

Mascara vannfast: Bruker ikke pga linser.

Eyeliner/kajal: Kun til festbruk. Gråsort farge

Eyeliner flytande/gel/krem: Bruker ikke

Øyenbrynsprodukt: pinsett

Øyenskygge fast: Kun til fest. Ofte gråtoner. Merke?

Øyenskygge laus: Brukar ikkje.

Lipliner: Bruker ikke

Leppestift: Kun til fest. Diverse farger og merker

Leppebalsam: LP3

Gloss: Bruker ikke

Dusjkrem: Hva som måtte finnes i dusjen. Som regel en Dove sak

Bodybutter/hudkrem: Bruker ikke

Bodylotion: Sjeldent i bruk og tilfeldig hva jeg har i skapet.

Brun-utan-sol: Bruker ikke

Skrubb: Bruker ikke

Shampo: Det jeg tilfeldigvis plukker med meg fra butikkhylla.

Balsam: Det jeg tilfeldigvis plukker med meg fra butikkhylla.

Stylingprodukt: Bruker sjeldent

Handkrem: Hand & Nail

Neglelakk: Litt av hvert i de periodene hvor neglene ikke er nedbitt.

Baselakk: Trind matt

Topplakk: Trind blank

Pleiande negleprodukt: Bruker ikke

“Allround” produkt: Bruker ikke

Duft dag: L'amour

Duft kveld: L'amour

Her er jålefaktoren særdeles lav. Mye av det det spørres etter aner jeg knapt hva er.
Det daglige basislageret mitt inneholder: Tannkrem, deodorant, vann, mascara og litt parfyme. Til fest sper jeg på med litt lebestift, pudder, rouge, øyenskygge og eyeliner, men det er så sjeldent at et makeupartist antakelig bille brutt sammen i krampegråt over utvalget mitt, som nok har gått ut på dato for 10 år siden :lol:

Jeg gidder ikke bruke tid på sminke i det daglige. Å bruke en halvtime på badet om morgenen for å legge på en hel maske av ting og tang faller ikke naturlig for meg. Kjapt innom, litt vann i fjeset, børsten gjennom håret, mascara, tannpuss, parfyme og deodorant. KLAR FOR JOBB :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar