mandag 7. desember 2009

Er det virkelig snart jul :-O

Jøye meg som tiden flyr. Bare 17 dager til julaften og jeg har ennå ikke gjort et arbeidsslag for å forberede jula. Jo da, har tenkt litt og har på plass et par julegaver, men det er også alt. Må vel kanskje se om jeg kan få kjøpt inn de andre julegevene en ettermiddag og få fordelt dem i riktige hjem ;-)

Typiske julekaker har jeg ikke tenkt å bake. De blir uansett ikke spis hos oss. Skal isteden bake noen linser med vaniljekrem, korsmakroner, gulerotkake og sjokoladekake i muffinsformer, rundstykker, hveteboller og "pikekyss"/marengs. Erfaringen tilsier at det er ting som blir spist. Jeg er nemlig lei av å fore småfuglene med julekaker ved påsketider.

1 kveld til julegaveshopping
2 kvelder til baking
1 kveld til julerengjøring
1 kveld til pynting
1 kveld til julebord
1 kveld til henting av satter og svigersønn

Det skulle bli 7 kvelder det. Når jeg i tillegg trekker av et par kvelder til tull og tøys, blir det igjen ca. 7 dager/kvelder. Jo da, jeg har fortsatt så god tid at jeg skal prioritere å gjøre litt ferdig med isolering rundt grunnmuren på drivhuset, før jul :-D

Jeg er jammen meg glad for at jeg ikke lar jula ta helt overhånd. Selv om jeg/vi har et avslappet forhold til den, blir det svært så trivelig i heimen, når pynten er funnet fram og skurebøtta satt vekk :-)

Ha en fin førjulstid alle sammen :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar