tirsdag 15. desember 2009

Bare ei uke til sola snur

Jula nærmer seg med stormskritt. Blir godt med noen dager fri og ikke minst å få eldstejenta og samboeren hjem på juleferie :-) Blir spennende å se henne igjen nå, som magen har begynt å vokse skikkelig. De blir hjemme i 14 dager og jeg skal ha fri fra jobb nesten like lenge :-D

Jeg er langt fra i mål med juleforberedelsene, men foreløpig er panikken fraværende ;-) Skal til kiropraktor igjen i morgen ettermiddag. Får se om jeg slår det sammen med en liten shoppingrunde. Har håp om å klare og fange de siste julegavene i løpet av et par ettermiddagstimer.

I heimen har jeg bakt litt, hengt opp julegardiner på kjøkkenet, hengt lys på tujaen og pyntet litt på trappa. Noen juleblomster i form av Azalea og Amaryllis er også på plass, men det er vel en viss fare for at jeg tar livet av azaleaene før jul :-\ Makan til tørste planter skal du lete lenge etter. Får vel bake litt mer, men det blir INGEN tørre julekaker. Mørdeig til linser og korsmakroner ligger i kjøleskapet, pikekyssene laget jeg i går og små gulerotkaker ligger klare i frysa. Ribbe og kalkun er hamstret. Nå mangler litt grønnsaker og hamstring av melk og brød. Eneste utfordringen er plass i fryseboksen. Den begynner bli lovlig full allerede, etter forrige helgs Harrytur.

Må tilstå at jeg gleder meg nesten mer til vintersolverv enn til selve jula. Bare tanken på at dagene smått om senn blir lengre, sola kommer høyere på himmelen for hver dag og en ny vår er innen rekkevidde :-D Ja da, jeg vet at den kaldeste og mest snørike perioden nok ligger foran oss, men allikevel…. Det er noe med å VITE at det nå går den rette veien igjen :-)

3 kommentarer:

  1. Det høres ut til at du har alt under kontroll! Deilig, det da. Og fint å få ferie så lenge også! Det er faktisk det å ha fri, som er det aller beste, ikke julen som sådan....Og det at sola snur snart, med lysere dager etterhvert! Og såsesong.....

    SvarSlett
  2. Jeg gleder meg også mest til at "det snur"... Vi trenger lys nå!

    SvarSlett
  3. Heilt enig med smgj, eg har telt dagane lenge! I år føles det som om hausten begynte i juli, så no ser eg virkelig fram mot ein ny vår...

    SvarSlett