mandag 21. desember 2009

0 timer og 0 minutter

Årets mørkeste/korteste dag og dagen er 0 timer og 0 minutter lengre siden vintersolverv, står det i avisen. Lørdag stod det at dagen var 12 timer og 55 minutter kortere enn ved sommersolverv. Nå blir det sakte men sikkert lysere dag for dag og vi kan begynne å glede oss til våren :-)

I heimen begynner det å bli julerent. Ingen fullstendig nedvask her i gården, det gjør vi heller i den lyse årstiden, når innsatsen er mer synlig ;-) Men en grundig "fredagsrengjøring" er nærmest ferdig. I kveld tenkte jeg å finne fram litt julepynt, slik at huset er delvis julepyntet når datter og "svigersønn" kommer fra Stavanger i kveld. Etter en telefonsamtale i går kveld viser det seg at jeg nok må bake litt mer også. Det kom fram noen kakeønsker fra de unge, som jeg vel må prøve å oppfylle ;-) Har jo fortsatt noen få dager å gjøre på, så det blir vel ei råd.

Jobb i dag og i morgen og så er det juleferie fram til 4. januar :-D Ser for meg late morgerer i joggisen, med julemusikk og/eller trivelige familiefilmer på TV, morgenkaffe og litt knask. Jeg har gitt meg selv såforbud fram til over nyttår, men hvis tiden skulle bli litt lang...... ;-) Tja, vi får se. Frøboksen er i hvert fall stapp full av mye rart, så muligheten er absolutt til stede.

4 kommentarer:

  1. Jepp, såforbud her også. Pleier å begynne i romjulen jeg. He-he...

    SvarSlett
  2. Jeg skal ikke røre frøene hele jula. Jeg skal kose meg, lese "Sult", gå på en trening eller to hvis jeg er flink nok, og så kan jeg tenke hage etter nyttår.

    SvarSlett
  3. Mmmm så spennende med en helt full frøboks! Jeg drømmer om muligheten til et sårom, men nå må jeg gå for direkte sådd i mai....
    Gleder meg til å følge dine spirer gjennom vinteren og våren...
    God jul
    HIlde

    SvarSlett
  4. God jul Trine :D
    Jula er så absolutt tiden for sofaliv i myke gode klær, og under et ullpledd med snop i en skål :)

    SvarSlett