fredag 18. desember 2009

Brrrr, grøss og snufs - hvor blir det av kakelinna?

I morges sa gradestokken hjemme -10,3 og det var kommet 5-6 cm. med nysnø i løpet av natta. Gårsdagens vind har heldigvis løyet, så til tross for kuldegradene kjennes det faktisk "varmere" ut i dag enn det var i går. Vi får nok hvit jul i år i hvert fall, men jeg hadde satt pris på litt høyere temperaturer. Dette er IKKE trivselstemperaturer for lille meg :-( Dette er vel dagene det vanligvis er "kakelinne" med mildvær og snøsmelting, men i år ser det ut til at kakelinna svikter meg.

Burde vært innom drivhuset for å sjekke temperaturen i går, men jeg var så kald, at jeg ikke orket tanken på å gå ut. Krysset fingrene og håper det beste. Får ta en tur innom når jeg kommer hjem i dag. Har bange anelser etter nattens kulde og vind :-\ Har det vært under 0, evt. hvor mye og hvor lenge??? Tror jeg skal sette inn den andre ovnen også. Det er meldt kaldt i noen dager, så det er nok tryggest.

Nå er det snart helg :-) og bare 2 arbeidsdager igjen før jeg tar julefri til over nyttår. Skal bli deilig med noen late dager sammen med familien.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar