onsdag 15. april 2009

Hcoe i himmelens navn har jeg gjemt knollene?

For noen uker siden kjøpte jeg 4-5 knoller hos Mester Grønn. Litt uvanlige sorter som skal være herdige. Ikke flere utoginnplanter med andre ord ;) Dette var før vi flyttet, men jeg VET jeg har hatt pakkene her i det nye huset. Husker faktisk at jeg la dem fra meg og tenkte "Jeg legger dem her så lenge, så vet jeg hvor jeg har dem" :-? Trodde jeg..... Nå har jeg lett på alle tenkelige og utenkelige steder, men ingen spor av knollene mine :-(( Det er jo ingen krise ennå. Fortsatt litt tele i bakken her, men jeg vil jo gjerne ha kontroll på hvor jeg har ting og nå har jeg raket opp for steder å lete.
Vel, vel, de ligger jo tørt og råtner i hvert fall ikke. Antakelig ligger de plutselig foran meg, ett eller annet sted, uten at jeg leter etter dem ;)

Ellers har jeg vært ute et par timer i kveld også. Ryddet litt i et par bed, men det er jammen meg ikke stort å rydde i, der det allerede er opparbeidet bed. Klarte å fylle ei halvfull trillebår med løv og rask. Ikke alle bed som er helt fri for snø ennå, men det meste er snøfritt nå :) Masse svart fin jord som bare venter på Pioner, Iris, Dagliljer, Primula, Hepatica, Frittilaria, Rhododendron og alt hva som måtte skjule seg i de noe anonyme rotklumpene der ute.
Det som står i bedene fra før av er rimelig ordinært, ser det ut for. Diverse primula, noen roser, et par Clematis, et par Rhododendron, Astilbe, Matrem, diverse vintergrønt, mengder av krypende stenbedsplanter +++

På min ferd rundt plantene i dag forsøkte jeg være ekstra oppmerksom på evt. uønskede slimete beboere. Fant en bitte liten snegl, av ukjent sort, som nå er død. Ellers fant jeg en løpebille, meitemark, edderkopp og andre helt ufarlige og velkomne kryp :) So far so good, men tidligere eier sa hun hadde plukket noen få Iberia her, så jeg får fortsette å være våken utover våren. Kommer de skal de så absolutt møte motstand x(

Tok noen bilder ute i dag. Må bare få bearbeidet dem litt, før jeg legger dem ut i albumet :) Morsomt å se utviklingen utover sommeren. Skal prøve å ta en del oversiktsbilder for å kunne sammenligne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar