søndag 3. april 2011

Plantepakking i drivhuset

I dag har jeg pakket og gjort klar alle bestillingene fra BlomsterKnatten Bilen er nå full av esker i flere størrelser og varianter, som blir levert på posten i morgen formiddag. Plassproblemene i drivhuset er dermed midlertidig løst :-) Det er fortsatt en del stiklinger av Engletrompet igjen i nettbutikken og i går la jeg også ut noen flere stiklinger av Fuchsia.
Stauder er ikke noe tema på flere uker ennå. Snøen ligger fortsatt dyp over alle pallekarmene med stauder og årets sådd er alt for små ennå. Vi får se om det blir staudesalg i vår, eller om jeg venter til utpå seinsommeren.

Her er noen av bestillingene funnet fram og sortert. Klart for pakking.

Til uka er det levering av 5-6000 planter fra Holland, som står på tapetet. Med mindre det skjer noe uforutsett blir plantene levert her mandag eller tirsdag. Deretter blir det en kjempejobb med å få sortert og fordelt til alle som deltar på importen. Noe skal videresendes, men det meste blir heldigvis hentet her i løpet av neste helg.

Siden snøen fortsatt ligger over hagen, må jeg jordslå alle mine stauder i kasser, slik at de får jord og vann og kan begynne veksten. Midlertidig oppbevaringssted blir drivhuset, så det blir nok ikke mange dagene med armslag der inne. Blir spennende å se om jeg får alt til å vokse og hvordan røttene ser ut når de ankommer.

Jeg har i hvert fall en spennende og travel uke foran meg. Selv om import er gøy, kan jeg ikke si annet enn at det skal bli godt å bli ferdig med denne sjauen. Det har blitt veldig mange timer med regneark og bestillingslister i høst, oppfølging av innbetalinger og mail hit og dit med beskjeder og svar på spørsmål. Mye mulig at jeg går løs på en ny import en annen gang, men ikke i år, tror jeg.

Jeg krysser fingre og tær for at alt nå går på skinner og at værgudene er greie slik at vi får sol og deilig vær når vi skal ha pakkedugnad her mot helga igjen.

7 kommentarer:

  1. Ja Ellea og jeg stikker jo innom på fredagen etter som jeg har skjønt. Jippiii!!!

    SvarSlett
  2. Ja, det blir veldig spennende å se hvordan plantene er når de kommer. Vi får krysse alle fingre på at det er flotte planter de sender.
    Jeg gleder meg!

    SvarSlett
  3. Planter og planter fru blom. Det er antakelig bare røtter. Vi får selv oppgaven med å gjøre røttene om til planter ;-)

    SvarSlett
  4. Ja, det er jo riktig det. Får håpe det er flotte røtter i hvertfall ;-)

    SvarSlett
  5. Husk bilder - før utpakking - under - og etter!

    Gjett om jeg gleder meg :-)

    SvarSlett
  6. Å ja, her skal dokumenteres med bilder :-) Tror vi kan få et hyggelig hagegaltreff her både fredag og lørdag.

    SvarSlett
  7. Tusen takk til deg så langt.
    Inger Karin og jeg skal på utflukt på lørdag.
    Til deg nemmelig. Gleder meg.
    Kansje du har hvit brugmansia igjenn . Vil gjerne kjøpe et par stykk.

    SvarSlett