mandag 11. april 2011

Det ble faktisk vår i år også :-)

Selv om det så ganske håpløst ut en stund, ble det endelig vår i år også. I går var det over 18 grader i skyggen og selv om det var lettskyet var det godt og varmt. Faktisk er det nå gode muligheter for at min bestilling om bar hage til påske får 100% klaff. Etter en uke med varmegrader hele døgnet og mye vind i noen dager, er nå hagen plutselig nærmest snøfri.

Jeg har vært så opptatt med importen den siste uka at jeg nesten ikke har hatt tid til å se meg rundt i hagen, men i går tok jeg en liten myserunde i godværet. Til min store glede fant jeg 3-4 små blomster på Cyklamen coum, som jeg plantet i fjor. Hadde ikke regnet med at den ville klare vinteren hos meg, men det har gått helt strålende. Må se om jeg får tatt et skikkelig bilde av de nydelige blomstene i kveld. Noen Cyclamen jeg sådde i fjor, som har stått i potte i pallekarm i vinter, kommer også med noen små blader :-) I pallekarmene er det også små Helleborusspirer, noe som kan være Hepaticaspirer mengder av andre potter, hvor det så smått begynner å røre på seg etter vinteren. Snølaget har nok beskyttet de små godt mot kulda.

I formiddag fikk jeg sendt avgårde en sekk med planter til Svein, som jeg hadde forsøkt å underslå ;-) og 1 pakke til vestlandet hvor det var blitt litt misforståelser i forbindelse med henting/levering. I ettermiddag blir de 2 siste posene med stauder hentet, så da gjenstår det bare for meg å få pottet opp og plassert alt som er igjen. Selv om jeg pottet opp masse både lørdag og søndag, har jeg nok fortsatt arbeid nok et par kvelder. I dag må jeg prioritere å få avgårde de siste bestillingene fra BlomsterKnatten, slik at de er framme hos mottakerne før påske. Det minker godt på antall stiklinger i drivhuset nå, så det er nok ikke så veldig lenge før jeg stenger ned for denne gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar