torsdag 26. februar 2009

Vårfornemmelser og Apeskrekk

I dag stod jeg opp til våt bil og våt bakke. Hadde tydeligvis regnet litt på morgenkvisten. Det er første gang på lenge at det ikke har vært kuldegrader om morran. Nå skinner sola og det sildrer og renner ute :) Måtte det bare fortsette. Det er meldt fhv. mildt framover, bortsett fra litt muligheter for sludd, regn og snø på lørdag. Håper at de tar feil ;)

Fikk frø av Apeskrekk, Araucaria araucana fra Homer66 her om dagen. Digre frø :o Når jeg ser dem forstår jeg at folk må passe seg når konglene fra dette treet faller. De må være enorme. Frøene er i hvert fall i jord nå og plassert i vinduskarmen på kjøkkenet. Bløtla dem et døgn først, i håp om å myke opp den seige hamsen som var utenpå. Prøvde å skrelle et av dem, men det var litt skummelt synes jeg. Var redd for å ødelegge noe.

Har ikke fått noen frø fra USA ennå, men de kan vel ikke være så langt unna nå?? Har tidligere fått frø fra statene som bare har brukt 5-7 dager på turen. Er ikke utålmodig jeg ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar