tirsdag 3. februar 2009

BRRRRR!!!!! Jeg fryser så inni hampen

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen; Jeg er ikke skapt for å leve i det norske vinter klimaet :( Jeg fryser, mer eller mindre, fra jeg står opp til jeg legger meg og enda er det ikke mer enn 6-8 kuldegrader ute. Nå sitter jeg her på jobb, med iskalde fingre og grøsser konstant. Vifteovnen står og blåser rett ved siden av meg, men jeg får ikke varmen i kroppen igjen. JEG HATER VINTEREN!!! :(

I går var vi på "knatten" og rev av vegg til vegg teppet i stua. I dag er planen å få hentet laminaten, fjernet gulvlistene, kastet ut teppebitene og gjort klart til legging av nytt gulv. :) Der oppe er det heldigvis godt og varmt. Sentralfyren står på og holder en jevn god varme i det meste av huset. :)

Spørs bare om vi klarer å komme helt opp med bilen i dag da. Bakken opp til huset er heftig bratt og glatt. I går måtte vi parkere midt nedi bakken. Kom ikke helt opp med varebilen. Kommer vi ikke opp blir det litt av en jobb å bære pakkene med laminat resten av veien :(
Har forsøkt å strø litt, men nå som det er så kaldt biter ikke sanda på isen. Kanskje varm sand iblandet litt salt kan gjøre susen? Vi får prøve oss litt fram. Det er bare stedvis det er isete, så antakelig ikke så mye som skal til for å få det brukbart.

Jeg rusler stadig rundt og ser meg omkring i mitt nye rike :) Planlegger møblering og plassering av ting og vurderer små forandringer som kan gjøre ting mer praktisk. Vi er begge skjønt enige om at vi så langt er veldig fornøyd med handelen :) I går, da vi skulle reise hjem, så vi på huset i mørket. Snøen og utelyset gjorde at det så nesten litt eventyraktig ut :)

5 kommentarer:

  1. Bruk skjellsand til strøing. Det er det eneste som nytter i en bratt og glatt bakke.

    SvarSlett
  2. Her er det også kaldt :(
    På kontoret har vi enkelt lags glass i vinduene! Har bare en vifte ovn for å forsøke å øke temperaturen og den er tildelt den tyneste medarbeideren (som mangler naturlig isolasjon) og det er ikke meg :(

    SvarSlett
  3. Nå melder de heldigvis mildere de nærmeste dagene. I dag er det stilongs og ullgenser som gjelder på jobben. Det hjelper en del kjenner jeg :-)
    Forøvrig kom vi opp bakken på Knatten i går kveld. Bilen var tungt lastet med laminatpakker og det hjelp nok en del. Nå har vi saltet og strødd litt mer, men det hjelper antakelig lite nå når det kommer mer snø :-(

    SvarSlett
  4. Hei er det mulig å kjøpe Engletrompet frø av deg ?

    SvarSlett
  5. Jeg har ikke frø til salgs nå. Kommer til å legge ut en del stiklinger for salg i løpet av våren, men foreløpig er det for kaldt til å sende.

    SvarSlett