torsdag 15. februar 2018

Selger litt av overskuddet av frø, til en god sak.

Redigert 24.02.2018
Da setter jeg strek for frøsalget og rydder bort restene av frø, konvolutter og etiketter for denne gang. Salget har innbrakt en god slump til Zeydi sin Norgestur, så jeg sier takk til alle som har bidratt og håper alle får god spiring på frøene som er sendt ut :-) 


Da vi var på Cuba nylig møtte vi flere hyggelige, spennende og morsomme mennesker. Et menneske som gjorde et spesielt inntrykk var Zeydi, som jobbet som turistguide i Trinidad og omegn. Zeydi har et stort ønske om å reise til Norge til sommeren, men med det lille folk flest tjener i måneden på Cuba, blir det lite igjen til å kjøpe flyreiser for. Marianne og Norge, som hun bl.a. jobber for,  sørger for opphold og husrom mens hun er her, men flyreisen trenger de hjelp til å klare. Marianne har startet en spleis og dermed tenkte jeg at jeg, (foruten å sette inn en slant fra egen lomme) kanskje kunne bidra med noe mer, ved å selge unna litt av frøoverskuddet, som jeg allikevel ikke får brukt selv. Jeg beholder utlegg til konvolutter og frimerker, men alt som kommer inn for frøposene vil gå rett inn på spleisen :-)
Eucomis Bicolor-Ananaslilje

En liten ryddesjau viser at jeg har frø til overs av følgende:

Brugmansia Arborea
Blodbeger - lite frø igjen
Lophospermum - Lofos, rosa
Iopmoea mix
Eucomis bicolor
Nolana paradoxa
Mirabilis Japala-Mirakelblomst, fargemix (få frø)

Buddleia - Sommerfuglbusk, lys lilla/blå
Digitalis-Revebjelle, rosa
Delphinium-Ridderspore, blå
Gunnera Manicata
Rhododendron Luteum - Hageazalea, gul (kun 1 porsjon igjen)
Iris douglasiana
Iris Humulis
Robinia Hispida v.Fertilis
Thalictrum flavum "Thucker prinsess"- lite frø igjen
Martagonlilje
Stokkroser, mix
Stokkroser fylt, frø fra hvit
Echinacea - Solhatt, rosa og hvit mix
Meconopsis cambrica , gul/orange (sprer seg godt)
Lynchnis coronaria - rosa

Prisen er kr. 25,- pr. pose med frø. Antall frø i posen varierer fra 10-12 og oppover mot 50 og mer.
Porto og konvolutt kommer i tillegg med kr. 20,-. Betaling til vips, etter at jeg har bekreftet samlet beløp og hva som er igjen av frø. Send PM fra facebook, eller mail til tk(alfakrøll)tkobr.net med liste over hva du ønsker og adressen din.
Jeg pakker frø i helga og sender i neste uke :-)


Lofos
Ipomoea
Echinacea



1 kommentar:

  1. Hei! Fin blogg, som jeg kommer til å kikke innom, hageglad som jeg også er. Men, nå har jeg et helt teknisk spørsmål: Jeg plundrer så veldig med å få til faner på bloggen min, og så ser jeg at du har det. Har du lyst til å fortelle hvordan du gjorde det? Evt ta screenshot av hvordan din side ser ut når du trykker på "Utforming"? Det hadde vært til stoor hjelp! :)

    Ha en god dag!
    Vennlig hilsen Heidi

    SvarSlett