torsdag 7. juli 2011

Ekornbarn i hagen - blir neppe moreller på oss i år

I går ettermiddag ble jeg plutselig oppmerksom på noe rødbrunt oppe i morelltreet. Nei, jeg fikk dessverre ikke tatt noen bilder. Kameraet mitt er ikke godt nok på så lang avstand og spesiellt ikke gjennom halvmøkkete stuevinduer *rødme*. Ved hjelp av kikkerten fikk jeg imidlertid zoomet inn på et lite ekorn som satt der og koste seg med halvmodne moreller. Jeg er ganske sikker på at dette må være en av årets ungekull. Den vi har sett her tidligere har vært større og mer gråbrun i fargen. Denne så liten og uskyldig ut og var mer rent rødbrun i pelsen. Jeg kunne heller ikke se noe særlig hvitt på brystet, slik mamma'n på bildet under har

Nå håper jeg den og eventuelle søsken slår seg til i nærheten, slik at vi kan få glede av å se på dem gjennom høsten og vinteren. Det gjør ikke meg noe om de spiser opp alle morellene våre. De henger så høyt allikevel, at det er bare pes å få tak i dem ;-)

2 kommentarer:

  1. Hi-hi! Ja, de er uimotståelige morelltyver. Vår er tilbakevendende flere ganger om dagen. Og ellers om året forsyner de seg godt av (fuglenes) kokosnøtter, andre nøtter, frø osv....

    SvarSlett
  2. Så fin den er ,du får gå på morellslang hos nabon hvis du skulle få lyst på haha,Marit.

    SvarSlett