torsdag 25. mars 2010

Klart for kaffebesøk i drivhuset :-)

Nå er kaffetrakter, pappkrus, kaffe og filter på plass i drivhuset. Så nå er jeg klar for å ta imot eventuelle gjester, som måtte komme denne veien :-) Bare gi et signal i forveien, slik at jeg er hjemme. Besøk av hagevenner er alltid hyggelig, så ikke vær redd for å ta kontakt :-)










Her er et bilde av utsikten fra kaffekroken. Det grønnes stadig mer for hver dag som går og jeg regner med at jungelen kommer til å være komplett innen vi kommer til april/mai, når jeg kan begynne å sette ut en del planter. I kveld har jeg fått ned en del flere planter, slik at jeg fikk frigjort litt plass i kjelleren til alle tomat og agurkplantene som må prikles om ikke så lenge. Noen av frøene jeg sådde i drivhuset for snaut 2 uker siden har allerede begynt å spire. Både Sedum og Takløk er i full gang :) Det gjør tydeligvis ikke så mye om temperaturen varierer mellom 3 og 30 grader i drivhuset.
Nå har jeg vannet litt forsiktig alle pottene med Brugmansia. og fylt vann i undervanningsbrettene hvor jeg har en del stiklinger, fuchsia m.m. Eucomisløkene har begynt å spire, etter at jeg delte dem og pottet dem opp for et par uker siden. Nå står også de i drivhuset, slik at de ikke skal vokse til alt for fort ennå. Kannaknollene står fortsatt i kjelleren. De har nok hatt en tøff vinter, men det er skudd på en del av dem heldigvis.

Ute ligger det fortsatt uhorvelige mengder med snø. Det smelter litt for hver dag, men med denne farten er det neppe bart før etter påske. Jeg ble litt bekymret når jeg så at det var bart akkurat der Cypripediumene mine står. Tror kanskje jeg må spa litt snø over dem, slik at de ikke kommer i vekst alt for tidlig. Det kan jo fortsatt bli noen kuldegrader om natta.

Nå er det bare 4 arbeidsdager igjen til påskeferie :-) Skal bli godt med litt fri og jeg mistenker at en del av den fritiden kommer til å bli brukt i drivhus og planterom, bøyd over små spirer, jord og potter. Må innom Kroken i morgen eller lørdag å hamstre jord. Nå har jeg allerede snart brukt opp 2 sekker med såjord og 6 sekker med plantejord. Det er FØR jeg har begynt å skifte jord på alle Engletrompetene :-O

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar