fredag 31. juli 2009

Høststorm i juli........

... var vel hva som manglet. Etter en våt og kjølig juli går den ut med et "svosj, svisj". Bare noen kilometer unna hjemmet vårt var det en stund dramatisk da en skypumpe rev av taket på uthuset og kastet løse deler rundt i luften. Heldigvis ble ikke hverken dyr eller mennesker skadd.

Et raskt overblikk over hagen i morges, viste meg (som fryktet) at det ligger potter med Engletrompeter strødd over hele hagen. Gudene vet om jeg finner igjen alle sammen, eller om noen har forsvunnet nedover i krattskauen, på nedsiden av huset. :( Jeg hadde ikke tid til å sjekke skadene, men kunne ikke se noe store brekkskader, på avstand i hvert fall. De får ligge der til i ettermiddag, når jeg kommer fra jobb.

Regnmåleren viste 26 mm i går kveld. DET var jo ikke så voldsomt. Kom vel en del mer senere på natten, men glemte sjekke i morges. Det var nok vinden som i første rekke var det verste i går. Regnet kom i voldsomme byger, men det ble altså ikke så voldsomt mye ut av det.

Nå håper jeg vi har hatt vær nok for en stund og at vi kan få en fin helg, uten nedbør og vind :)

God helg alle sammen. La oss krysse fingrene for at det blir hagevær og terrassekos :)

2 kommentarer:

  1. Uff, da Trine, så leit med engletrompetene dine. Håper du finner de igjen og at de kommer seg i shape igjen. Hagen min ble heldigvis spart, været strøk forbi oss over Asker.
    Maya, Salmon perfection og en hvit fylt står i full blomst nå. Takk, takk, de er så vakre!
    Og nå titter sola frem her. Ha en fin helg.Håper du ikke finner fler ødeleggelser i hagen.
    Hilsen amkjers

    SvarSlett
  2. Ja, la oss håpe været bedrer seg nå.
    God helg til deg også, og lykke til med de bortblåste. :)

    SvarSlett