tirsdag 9. juni 2009

Lite haging og blogging

Lite tid til hage og blogg den siste uka. Rakk en tur innom Rom hagesenter på tirsdag, på tilstelningen til Hageselskapet Vestfold. Hyggelig å treffe igjen noen andre hagegale og det ble, naturligvis, med noen stauder hjem. Rakk ikke se så mye på busker og trær, men jeg freste en runde rundt bordene til Bibbis stauder, hvor jeg plukket med meg bl.a. en Trillium, en liten hosta, en saxifraga, en slyngende Acronitum, en bregne, og litt div. til fjellhagen :)

Ellers har den siste uka gått med til å gjøre huset i stand til storinnrykk i helga. Mor og stefar kom fra Halden lørdag formiddag og eldste datter med samboer hentet gubbben på Gardermoen natt til søndag. De har vært en uke i Tunisia og skal ha noen dager i Stokke, før de skal videre til Danmark en uke.

Hyggelig med familiebesøk selvfølgelig :) men det tar litt til å stelle mat til så mange og når man også skal være litt sosial, blir det lite tid til å pusle i hagen.

I går var været faktisk litt varmere igjen, så etter middag kriblet det i fingrene etter å komme ut i det grønne. Ikke de store aktivitetene, men jeg fikk ryddet litt i potter og kasser, pottet om noen flere Brugmansia og vannet en del tørste potter.

Til uka er planen å få pakket og sendt de små frøplantene av Brugmansia, som skal til "fosterforeldre" rundt om i landet. Tror det ble 10 stk. på lista, som gjerne vil ha frøplanter. :) Skal bli godt å få unna noen av dem nå. Kjenner at jeg nesten er litt lei Engletrompeter akkurat nå. Jeg har alt for mange og aner ikke hvor jeg skal plassere alle. Jeg har noen nesten over alt. Innimellom Hortensia hekken, mellom staudene, langs Potentilla hekken, langs terrassen og ennå står det 25-30 store potter igjen langs husveggen på nordsiden. får prøve å få pottet om og gjødslet dem også i løpet av uka.

Til helgen igjen er det også en del program. Russefest på lørdag.... ja, det er faktisk 25 år siden jeg var russ ;) og familieselskap med bursdagsfeiring på søndag.
Helgen deretter er det hundeutstilling, som arrangeres av Sandefjord hundeklubb. I tillegg til at vi skal stille Zeico på søndag, blir det antakelig kiosk- og parkeringsvakter, resten av helga.
Siste helga i juni er det MC-treff, som jeg har lovet å være med på (1. treff i året tåler jeg ;) ) og dermed er vi plutselig i juli :O

Nå venter jeg bare på mer sommertemperaturer. Siste uka har vært kald og sur, med nattetemperaturer ned i 5-6 grader og nordavind fra alle kanter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar