tirsdag 2. juni 2009

Kort oppsummering

Helgen kan beskrives med to små ord. Fantastisk deilig :D

Bortsett fra et lite svigerinnebesøk på søndag, har hele helgen vært viet hage og terrasse liv. Med sol fra skyfri himmel, temperaturer godt opp på 20-tallet og nærmest vindstille, var det bare å iføre seg shorts og komme seg ut i frisk luft.

Resultatet av helgens hageliv er at jeg har plantet 2 kasser med Aurikler, pottet om en del flere Brugmansia, renset opp i en del kanter og utvidet 2 bed på sydsiden av huset. Barnehagen er nå blitt barhenage OG ventebed og det eksisterende bedet i sydveggen er blitt større. Her skal jeg forøvrig fjerne det aller meste som allerede vokser der og bytte ut med en del exotica. Knusktørt og steikende fra tidlig morgen til langt ut på ettermiddagen tilsier at det må være drivende for varmekrevende planter.

I tillegg har jeg fjernet alt grass/ugrass, i ei stripe på ca. 50 cm. langs resten av husveggen på sydsiden. Skal love dere at det var en varm fornøyelse i solsteika i går. Og for dere som rynker litt på nesa nå, nei da jeg skal IKKE lage bed langs den knusktørre husveggen ;) Her i solsteika er det ikke egnet for annet enn kaktus, sukkulenter og evt. exotica. Planen er å legge kantstein, fylle stripa med elvegrus/kulestein og pynte med litt potter og planter som kan passe inn. Foreløpig har jeg bare stående en haug med Brugmansia langs veggen. Slipper i hvert fall den stygge grasskanten mellom pottene nå og det blir enklere å klippe plenen skikkelig.

Neste helg blir det neppe hoe haging. De får vi huset fullt av folk. Min mor og stefar kommer for å inspisere huset og min eldste datter med samboer kommer hjem for noen dager. Blir kjempekos å få alle hjem noen dager nå. Blir alt for lenge mellom hver gang vi ser dem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar