lørdag 15. november 2008

FERDIG!!!

Jeg skal IKKE grave opp en eneste liten plante til fra denne hagen nå ;) Har vært ute i dag og fått opp resten. Nå står kasse på kasse med stauder, busker og noen få løk stablet i garasjen. Blir spennende å se hva som klarer denne behandlingen og hva som evt. stryker med. Har ikke akkurat lagt sjela mi i å sørge for at de har det best mulig 8-> Spadd opp og stablet i kassene.

For å kompensere for noe av det jeg har fjernet, kjøpte jeg 3 store poser med tulipanløk på Plantasjen i dag. 10 kr. posen var vel neppe noen upris :) Da ser det i hvert fall LITT bedre ut, til våren. Særlig i kroken hvor jeg har gravd opp 10-12- Rhododendron i ymse størrelser.

Inne har jeg så smått begynt å pakke ned ting vi kan klare oss uten i noen måneder. Veggseksjonen er tømt og skal fjernes før fotografering og visning. Det samme skal en stereobenk vi har på kjøkkenet, hvor jeg har hatt div. ildfaste former, stearinlys m.m. Planen er å kjøre en del ting og tang opp til det nye huset neste helg. Uthuset blir lagringsplass de nærmeste månedene. Godt for alt som er flyttet og alt som er gjort :)

Var i kontakt med Stokke kommune for å forhøre meg om mulighetene for å få lov til å sette opp drivhus nede ved siden av verkstedet. Tilbakemeldingen var at jeg nok må søke, siden dette er i NLF område, men at hun ikke kunne se at det var noe som tilsa at jeg ikke ville få lov. Kunne selvsagt ikke gi noen garanti, men hun var i hvert fall positiv. Området er jo ikke egnet til jordbruksformål. Det er et tidligere steinbrudd og består i dag av fjell med noe jord på toppen, kratt og søle. Hvis jeg setter opp drivhus der vil det i hvert fall bli mye penere enn det er i dag.

Nå er snart gubben ferdig med å legge belegget i yttergangen, svinesteika står i ovnen og snart tid for å nyte lørdagskvelden med flere drømmer og planlegging av nytt bo og ny hage :) Ikke tvil om hva som er hovedsamtaleemne her i huset om dagen :p

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar