søndag 28. september 2008

Finværet fortsetter og jeg er utålmodig

Solen skinner fra skyfri himmel og vi får nok en deilig høstdag :) Ser ut til at jeg får ønsket mitt oppfyllt når det gjelder Brugmansia og blomstring. Flere er nå i ferd med å åpne de første knoppene. Det går bare så usigelig tregt fra de begynner å titte ut av hylsteret og fram til blomsten er åpen :-w Jeg går runda minst en gang om dagen, i håp om å finne en eller flere som har åpnet blomsten, men det er sjeldent jeg får uttelling. Kanskje i dag :D Jeg tar i hvert fall ikke inn en eneste potte så lenge været er som nå. De skal få stå ute fram til temperaturene gjør at jeg MÅ begynne å bære inn.

Har laget meg en tabell med litt info om alle frøplanter og navnesorter jeg har. Dermed fikk jeg også en viss kontroll over totalt antall Brugmansia.

Frøplanter: 142 stk + 25 stk. stiklinger av disse
Navnesorter: 25 stk + 24 stk. stiklinger

Dette skulle gi, med smått og stort, 216 Brugmansiaplanter som skal ned i kjelleren ~X( =))
I tillegg har jeg vel 20-25 Fuchsia. Alt fra oppstammede "trær" til små planter. En del knoller av georginer, mirabilis og canna + 2-3 potter med andre "sarte sjeler" som må inn.
Blir en del turer opp og ned trappa til kjelleren dette ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar