torsdag 20. mai 2010

Byttemøte i staudeklubben

I det strålende varme været i går, ble det gjennomført byttemøte i staudeklubben. 15-20 medlemmer møtte opp, med sitt overskudd av planter. Jeg hadde, som vanlig, glemt hele greiene, fram til Ståle var snill og minnet meg på det dagen før. Jeg rakk å raske sammen noen prikleplanter, noen pottede stauder og noen tomater i ei kasse, som jeg hadde med meg.

Her var det et godt utvalg i mer eller mindre spennende stauder. Alt fra Trillium og Arisaema, til mer vanlige Dianthus. Jeg klarte, som vanlig, å pådra meg mer planter i retur, enn jeg hadde med meg til møtet. Klarte så vidt å få stablet alt i kassa før hjemtøren. Har ikke laget noen liste ennå men det ble et par Hosta, flere forskjellige Dicentra, en Clematis, Arisaema, et par Nattlys m.m.

En riktig så trivelig kveldsstund, sammen med likesinnede. Skravla gikk og det var ikke lett å rive seg løs for å kjøre hjem. Jeg bør nok bli flinkere til å møte opp på møtene i staudeklubben. Det er jo riktig så hyggelig selskap å tilbringe noen timer sammen med. :-)

1 kommentar:

  1. Hei Trine!
    Først må jeg bare si at det var en fryd å finne dine sider på nettet. Utrolig mye fint og spennende og hvis jeg ikke hadde kommet til din side om Engletrompeter, hadde jeg mest sannsynlig kastet mine, som etter en vinter på glassverandaen hadde veldig stygge og rare blad.

    En annen ting som var litt morsom: Jeg ble selv medlem i Staudeklubben i høst, så jeg er jo veldig fersk og har ikke rukket å bli kjent med så mange ennå. Men..... jeg var på det samme byttemøtet som du skriver om her. Veldig hyggelig!

    SvarSlett