torsdag 12. mars 2009

Flyttingen er så smått i gang

Her går kveldene med til å flytte og rydde på plass alt vi ikke må ha de nærmeste par ukene. Kjeller, loft og garasje tømmes sakte men sikkert og en del innhold i skapene pakkes ned og flyttes. På mandag pakket jeg opp en del esker og fikk lagt på plass en del i skap og skuffer :) Var deilig å kjenne lukten av rent sengetøy på soverommet dagen etter, selv om det ikke er hverken seng eller dyner der. Bare sengetøy som ligger i skapet :)

Vi har kjørt 4-5 lass med planter fra kjelleren og det store planterommet mitt, ser plutselig ikke så stort ut lenger :( Jeg har allerede plassproblemer, men jeg håper det løser seg, bare jeg får organisert litt der nede. Fortsatt står det en del store planter igjen i kjelleren, men disse tror jeg skal få stå inntil videre. Det blir heldigvis ikke så mange ukene fra vi flytter inn, til plantene kan ut i vårsola :) Fra høsten av håper jeg drivhuset er på plass, slik at det meste kan vinterlagres der. Planterommet i kjelleren har jeg, i hovedsak, tenkt til stiklinger og frøplanter om vinteren.

Nå er planen å bruke helgen til å tømme loft og kjeller. Får bare håpe det ikke fortsetter å snø :( Da kommer vi nemlig ikke opp bakken med bil og tilhenger.

5 kommentarer:

  1. Gratulerer med hussalg og lykke til med flytting. Håper både dere og plantene vil trives godt på det nye, flotte stedet! Og snart kan kanskje bougainvillea'en som venter på deg i Anne Martes drivhus, flytte inn hos deg...? :)

    SvarSlett
  2. Å så spennende. Det er jo en litt kjip jobb. Men det er verd det!

    SvarSlett
  3. Bouganvilleaen ja :-) Den hadde jeg nesten glemt. Den kan nok snart flytte inn hos meg nå. :-D

    SvarSlett
  4. jeg holder pusten her. Nettopp been there vet du. Må følge med på flytte sjauen din. Min z hageflyttesjau begynner jo også ganske så snart nå så da går det hurtig slag i slag her og.

    SvarSlett