mandag 15. desember 2008

Nedtelling mot .........

Ja nå er det nedtelling mot så mangt. :-)

4 dager til eldste datter kommer hjem på juleferie :-)
5 arbeidsgager til lang juleferie :-)
7 dager til vintersolverv :-)
7 dager til "svigersønnen" kommer etter på juleferie.
9 dager til jul (hjelp og jeg som knapt har gjort en eneste forberedelse):-(
1,5 måned til vi overtar det nye huset :-)

I helgen har vi vært på et lite førjulsbesøk hos min mor og stefar i Halden. Kombinert med litt Harryhandling på ferga og på Nordby. Så nå er både fryseboksen og barskapet fyllt opp med masse godsaker.

Får vel prøve å få bakt litt småtteri i løpet av uka. Ingen hos oss som er veldig glad i de typiske tørre julekakene, så jeg velger å heller bake litt boller og andre mer saftige varianter av kake. Og så MÅ jeg ut og "fange" noen julegaver. Fikk kjøpt et par stykker på ferga, men det gjenstår fortsatt en god del. Får håpe mye er gjort i løpet av noen ettermiddagstimer. Har ikke tenkt å bruke flere dager på å få i hus gavene.

Et skår i førjulsgledene er at jeg må i en begravelse på torsdag :-( Ei klassevenninne døde fort og brutalt i forrige uke. Hjerteinfarkt/hjerneblødning er det jeg har fått vite. Skremmende når det skjer med noen på egen alder. Dette er slikt som skjer med gamle mennesker, ikke med "ungdom" på 43 år. :-(
Jeg har aldri vært redd for døden, men det gir jo litt perspektiv når døden plutselig rammer moen man kjenner, så alt for tidlig.

3 kommentarer:

  1. Så trist med din venninnne. Skremmende når slikt skjer med så unge.
    Jeg har forresten fått frø fra Staudeklubben, så nå blir det romjulssåing ;-)

    SvarSlett
  2. Det blir spennende :-) Jeg gleder meg til overraskelser til den nye hagen ;-)

    SvarSlett
  3. I was just going through the web for greenhouse. This blog helped with proper knowledge that helped me in understanding everything about it. Now, I have decided whether to go for these products or not. Plus from where can I purchase the same. I will suggest you all to read along with this blog and then proceed with a decision.

    Drivhus | Drivhus Til Salgs | Terrasse Tak | Polykarbonat | Polykarbonat Platter | Kanalplast | Drivhus Plast | Drivhus I Tre | PVC Gardin

    SvarSlett